Mazda готує дво-роторний двигун для американського ринку
Mazda серйозно налаштована на збереження роторного двигуна у своїх автомобілях. Після запуску MX-30 e-Skyactiv R-EV на початку 2023 року, де 830-кубовий роторний двигун працює як генератор, компанія у 2024 році знову сформувала команду, присвячену його розробці. Наразі 36 інженерів працюють над створенням «привабливих автомобілів, які надихають клієнтів», і розглядають можливість випуску спортивного авто, створеного за мотивами концепту Iconic SP.
У нещодавньому інтерв’ю для Automotive News генеральний директор Mazda Масахіро Моро поділився новими деталями щодо майбутнього роторного двигуна. Він визнав, що розробка двигуна, який відповідатиме суворим екологічним стандартам у США, є непростим завданням. Проте компанія близька до успіху завдяки одно-роторній системі, подібній до тієї, що використовується у MX-30 e-Skyactiv R-EV. Цей компактний кросовер, який не продається в США, зняли з продажу після 2023 року через низький попит.
Моро пояснив, що для американського ринку потужності одно-роторного двигуна недостатньо, тому Mazda працює над дво-роторною конструкцією. У концепті Iconic SP двигун був встановлений поздовжньо, але, як і у випадку з кросовером, він не приводив у рух колеса. Замість цього двигун працював як генератор, заряджаючи акумулятор, який живив електромотор.
У спортивному купе ця система забезпечувала 365 кінських сил і майже ідеальний баланс ваги 50:50. Автомобіль важив 1,450 кг (3,197 фунтів) і мав такі габарити: довжина — 4180 мм, ширина — 1850 мм, висота — 1150 мм, колісна база — 2590 мм. Mazda зазначила, що концепт навмисно зробили більшим для привернення уваги, але серійна версія може бути зменшена до розмірів Miata.
За словами Моро, дво-роторний двигун, скоріше за все, також не буде механічно з’єднаний із колесами, оскільки його основне завдання — «генерувати більше електроенергії». Тому серійна версія Iconic SP або будь-якого іншого авто працюватиме як електромобіль.
Також генеральний директор розповів про новий двигун Skyactiv-Z, який, за попередньою інформацією, буде позбавлений турбонаддуву. Його планують запустити у виробництво у 2027 році. Цей двигун стане «найдосконалішим» бензиновим мотором від Mazda, розробленим для відповідності навіть жорсткішим екологічним стандартам майбутнього. Він замінить двигуни Skyactiv-G та Skyactiv-X, які, попри заявлену ефективність на рівні дизелів із низькими викидами, так і не стали популярними.