
Продажі Maserati зазнали драматичного спаду у 2024 році

Хоча зараз уже майже березень, дані за попередній рік ще надходять. Як і прогнозувалося, 2024 став надзвичайно важким роком для Maserati – результати виявилися ще гіршими, ніж очікували. Нещодавно материнська компанія Stellantis представила річний звіт, в якому повідомило про падіння показників бренду з логотипом тризуба на 57%. Поставки скоротилися з 26 600 автомобілів у 2023 році до лише 11 300 одиниць у минулому році.
Для порівняння, Ferrari, прямий конкурент на ринку, відвантажив 13 752 авто, що стало зростанням на 0,7%. Так, як би це не здавалося дивним, Ferrari обігнав Maserati за продажами. Інший італійський екзотичний виробник, Lamborghini, майже зрівнявся з Maserati: попит на його авто зріс на 5,7% до 10 700 одиниць.
Що стало причиною такого результату? Перед відходом з керівництва Stellantis, Карлос Тавареш звинуватив за падіння продажів невдалу маркетингову стратегію. Нещодавно новопризначений генеральний директор Maserati, Санто Фічилі, поділився схожою думкою. За його словами, компанія цього року, ймовірно, все ще працюватиме в збитковій зоні, проте він сподівається, що в 2026 році ситуація кардинально покращиться.
Також варто згадати, що у липні 2024 року колишня фінансова директорка Stellantis Наталі Найт натякнула на можливий продаж Maserati, зазначивши: «Можливо, настане час, коли ми визначимо, де для Maserati буде найкраще місце». Проте Stellantis одразу спростував ці чутки, заявивши Motor1, що «компанія не планує продавати бренд Trident, як і об'єднувати Maserati з іншими італійськими люксовими марками».
У жовтні 2024 року, незадовго до своєї відставки, Тавареш заявив, що проблемним брендам буде надано кілька років для самозбереження. Хоч конкретні імена не були згадані, логічно припустити, що мова йшла про Maserati, а можливо, і про інші бренди, адже автомобілі від Lancia та DS Automobiles також демонструють низькі показники. Тим часом, на іншому боці океану, Chrysler переживає нелегкі часи, особливо після скорочення модельного ряду до мінівена Pacifica/Voyager.
Станом на лютий 2025 року Stellantis все ще шукає нового генерального директора, і знову з’явилися чутки про оптимізацію портфеля брендів. Нині компанія налічує 14 брендів, але, за повідомленням Automotive News, голова Stellantis Джон Елканн планує доручити наступнику Тавареша вирішити, які з них залишаться, а від яких доведеться позбутися.
Поки зарано говорити, чи збережеться Maserati в оновленому портфелі. Оскільки новий керівник був призначений лише кілька місяців тому, Stellantis, напевно, ще готовий проявити терпіння щодо цього проблемного італійського бренду. Жан-Філіп Імпарат, операційний директор Stellantis для Європи, нещодавно підкреслив, що Maserati заслуговує на ґрунтовний план перезапуску, адже цей та наступний роки можуть стати вирішальними для майбутнього компанії, яке також залежатиме від рішень наступника Тавареша, очікуваного у першій половині 2025 року.
Вам може зацікавити



