Карлос Гон: шанс для Stellantis на новий старт

Карлос Гон: шанс для Stellantis на новий старт
Авто Новини

Історія Stellantis — це серія трансформацій: від об'єднання Chrysler із Daimler у 1998 році, до етапу FCA і нинішньої назви. Проте за цими змінами ховається хронічна потреба в рятівнику. Успіхи компанії часом вражають, але її провали—глибокі, як океанічні безодні.

Колись компанію витягували з кризи Лі Якокка та Серджіо Маркіонне. Однак, попри свій зв'язок із Карлосом Гоном, Карлос Таварес не зміг повторити цей успіх. Наступний лідер для Stellantis може вже чекати свого часу—хоча він має славу людини, яка вміє зникати у несподіваний спосіб.

У грудні 2019 року Карлос Гон здійснив сміливу втечу з Японії, сховавшись у контейнері для звукового обладнання, який не могли перевірити на рентгені. Його звинуватили у фінансових махінаціях, але жодного офіційного вироку досі не винесено.

Попри скандальну репутацію, Гон залишається одним із найталановитіших управлінців у світі автопрому. І він має всі шанси стати тим, хто зможе підняти Stellantis із колін.

Його кар’єрний шлях вражає. У 1978 році він починав інженером у Michelin, а вже через десятиліття очолював північноамериканський підрозділ. Пізніше він увійшов до керівництва Renault, а після об'єднання з Nissan став генеральним директором японської компанії у 2001 році.

Гон врятував Nissan, коли компанія була на межі банкрутства, із боргами у $20 мільярдів. За три роки йому вдалося ліквідувати борг, а ще за два—довести продажі до рекордного рівня.

Електромобіль Nissan Leaf з'явився на ринку ще до Tesla Model S, і до 2017 року Nissan вдвічі перевершував Tesla за обсягами продажів електрокарів. Якби Гон залишився на своєму посту, результати Nissan у сфері електрифікації могли б бути ще вражаючішими.

Після відходу Гона Nissan почав поступово втрачати позиції. Продажі падали майже щороку, а 2023-й приніс лише незначне покращення. Компанія навіть шукала злиття з Honda, що свідчить про серйозні проблеми.

Гон, імовірно, більше не працюватиме з японськими брендами, але Stellantis здається перспективним варіантом. Він володіє кількома мовами, має глибоке розуміння ринків Америки, Європи та Азії. Його досвід—саме те, що потрібно компанії, яка прагне до глобального успіху.

Втім, залучення Гона не буде легким рішенням. Проблеми з законом, судові розгляди та заборона SEC на керівництво публічними компаніями до 2029 року—все це створює перешкоди. Але у сучасному світі нестабільності в автопромі навіть такі ризики можуть окупитися.

Карлос Гон може стати тим лідером, який подарує Stellantis нове життя. У компанії є унікальний шанс скористатися його талантом.