
Nissan переживає найглибші фінансові збитки в історії компанії

Компанія перебуває у складному становищі — останній рік виявився надзвичайно напруженим. Раніше запропонований план виходу з кризи не дав очікуваних результатів. Особливої шкоди завдала невдала спроба об’єднання з Honda, після чого відбулося керівництво: Макото Учіда поступився місцем Івану Еспіносі.
Нове керівництво має шанс змінити вектор руху. Проте компанія стикається з низкою проблем — застарілий модельний ряд, агресивна конкуренція з боку китайських автовиробників, скорочення персоналу та зменшення обсягів виробництва.
«Ми оновили наш прогноз на рік, провівши детальний аналіз нашої діяльності та переоцінку виробничих активів», — прокоментував Еспіноса.
Більша частина фінансових втрат — понад ¥500 мільярдів ($3,5 мільярда) — пов’язана зі знеціненням активів у США, Європі, Латинській Америці та Японії. Знецінення означає, що активи втратили свою ринкову вартість назавжди. Водночас компанія має фінансову подушку — ¥1,5 трильйона ($10,5 мільярда) чистих грошових резервів.
Попри збитки, Nissan очікує на операційний прибуток у розмірі ¥85 мільярдів ($597 мільйонів), а загальний обсяг виручки має скласти ¥12,6 трильйона ($88,5 мільярда). Такі показники пояснюють змінами на ринку та падінням ефективності продажів.
Цікаво, що на ринку США компанія змогла продемонструвати зростання: у 2024 році продажі зросли на 5,4% у порівнянні з минулим роком. Але ці результати мали свою ціну — Nissan змушував дилерів продавати автомобілі нижче собівартості, що призвело до падіння їх прибутковості. До того ж восени 2024 було скорочено виробництво моделі Rogue через надлишок товару на складах. У 2025 ця модель стане ще доступнішою за ціною.