
Honda вимагала, щоб Nissan відмовився від технології e-Power

Honda намагалася укласти злиття з Nissan, проте переговори розірвалися через несподівану вимогу – Nissan мав покинути свою технологію e-Power на користь гібридної системи Honda. Проект створення спільного холдингу для запуску у 2026 році зазнав краху всього за два місяці після початку обговорень. Раніше повідомлялося, що Honda прагнула зробити Nissan своїм підрозділом, проте згодом виникла ще одна суттєва розбіжність.
За даними The Japan News, Honda запропонувала Nissan відмовитися від власної системи e-Power і перейти на її гібридну технологію. Така вимога викликала рішучий опір, ще більше загостривши суперечку між компаніями. Незважаючи на невдалий злиттєвий проект, обидві корпорації продовжать співпрацювати у сфері електрифікованих транспортних засобів.
Nissan продовжує вдосконалювати свою технологію e-Power, яка наразі готується у третій генерації. За останніми даними з презентацій, нова система має бути на 20% ефективнішою за версію 2016 року та забезпечувати на 15% кращу економію палива на трасі порівняно з нинішньою моделлю. Крім того, компанія планує знизити виробничі витрати на 20% у порівнянні з першою версією, що дебютувала в компактному хетчбеку Note.
Для американського ринку Nissan готує запуск гібридної моделі Rogue e-Power у фінансовому році 2026 (з 1 квітня 2026 до 31 березня 2027 року), тоді як версія plug-in hybrid планується до випуску у фінансовому році 2025 (з 1 квітня 2025 до 31 березня 2026 року). Третє покоління e-Power також з’явиться в європейському Qashqai та японському мінівені протягом періоду FY2025–FY2026.
Варто зазначити, що технологія e-Power не є традиційною гібридною системою. Хоча вона поєднує двигун внутрішнього згоряння з електродвигуном, останній не передає потужність безпосередньо на колеса. Натомість, двигун виконує роль генератора, заряджаючи акумулятор, який забезпечує живлення електродвигуна та надає автомобілю характеристики електромобіля.
Після дебюту в моделі Note технологія e-Power була інтегрована в кілька інших моделей, зокрема Kicks, Qashqai, кросовери X-Trail та седан Sylphy для китайського ринку. Mazda використовує подібну концепцію у своєму MX-30 hybrid, проте її генератор працює на основі роторного двигуна. Компанія навіть натякала на розробку спортивного автомобіля з роторним агрегатом, а для американського ринку планується використання двороторного бензинового двигуна.
Одночасно Honda активно розвиває власну гібридну технологію. Нещодавно компанія представила систему e:HEV, яка базується на бензинових двигунах об'ємом 1,5 та 2,0 літра з прямим впорскуванням, що працюють за циклом Аткінсона. За словами Honda, використання більшого двигуна дозволяє підвищити паливну ефективність на 10% та знизити вагу автомобіля приблизно на 200 фунтів у порівнянні з поточними моделями. До того ж, очікується, що виробничі витрати на наступне покоління гібридів можуть знизитися до 50% до 2027 року у порівнянні з моделлю 2018 року – тенденція, яку вже підтвердили, знизивши витрати на 25% для Accord Hybrid у Північній Америці.