BMW: Чотирициліндровий двигун не відповідає вимогам M3

BMW: Чотирициліндровий двигун не відповідає вимогам M3
Авто Новини

Незважаючи на численні зауваження до своїх нестандартних дизайнерських рішень, BMW демонструє мудрі кроки в інших напрямках. Компанія планує зберігати двигуни великого об'єму настільки довго, наскільки дозволяють закони, і продовжувати пропонувати механічні коробки передач у ряді моделей M, а також у роадстері Z4 M40i. Навіть із запланованим випуском повністю електричної версії M3, бензинова версія ще отримає шанс побачити наступне покоління із традиційним двигуном внутрішнього згоряння.

У розмові для австралійського журналу Drive керівник підрозділу BMW M однозначно відкинув ідею зменшення двигуна, яку обирає конкурент AMG. Замість того, щоб зменшувати обсяг і, таким чином, знижувати статус M3 до чотирициліндрового, наступна версія цього культового спортивного седана збереже шість циліндрів. Френк ван Міел зазначив, що чотирициліндровий агрегат не здатен забезпечити стабільну продуктивність на гоночних трасах, якою відзначається більший 3.0-літровий мотор.

«Ми поступово рухаємось у напрямку електрифікації, але водночас плануємо зберегти рядний шестицилиндровий двигун у наступному поколінні. Ми завжди розглядаємо різноманітні концепції. Щодо зменшення об'єму, важливо враховувати продуктивність на треку. Постійна висока потужність робить перехід на чотирициліндровий варіант надзвичайно складним при агресивній експлуатації.»

Дехто може нагадати, що перший M3 оснащувався чотирициліндровим двигуном, але умови кінця 1980-х – початку 1990-х були зовсім іншими. Модель E30 створювалася як серійна версія для змагань у Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), де менший мотор дозволяв знизити вагу автомобіля, що позитивно впливало на керованість. Сучасний M3 2025 року набагато важчий, тому використання чотирициліндрового двигуна призвело б до надмірного навантаження. Перший M3 важив близько 1200 кг, у той час як сучасна версія з автоматичною коробкою передач і системою xDrive має додаткові 580 кг.

Подальші покоління, зокрема E36 та E46, були оснащені рядними шістьма циліндрами, а в E46 з’явився і варіант з V8 для ексклюзивної вуличної версії M3 GTR. Серійна модель E90/E92/E93 була єдиною, що отримала потужний V8, поки F80 не повернувся до рядного шестицилиндрового двигуна, який зараз використовується і в G80, хоча з певними змінами. Ймовірно, сьоме покоління, умовно позначене як G84, включатиме елементи електрифікації. Проте, це навряд чи буде повноцінний plug-in гібрид, як у M5, швидше очікується інтегроване 48V рішення.