Карлос Таварес залишив посаду генерального директора Stellantis
Карлос Таварес, перший генеральний директор Stellantis, оголосив про свою відставку. Це рішення стало несподіванкою, незважаючи на труднощі, з якими стикається автомобільний гігант. Ще кілька тижнів тому компанія заявляла, що Таварес планує завершити свій контракт на початку 2026 року. Проте 66-річний управлінець вирішив піти негайно.
Stellantis повідомила, що процес пошуку нового керівника вже активно триває, що свідчить про те, що компанія була частково готова до такого розвитку подій. До призначення нового генерального директора, яке очікується у першій половині 2025 року, управління компанією здійснюватиме тимчасовий виконавчий комітет під головуванням Джона Елканна, який також є головою Stellantis і Ferrari.
Останнім часом Таварес активно критикував внутрішні проблеми Stellantis. Він наголошував на слабких показниках маркетингу Maserati, недоліках у якості продукції на заводі в Стерлінг-Хайтс і надмірних запасах, які компанія не може ефективно реалізувати.
Протягом 2024 року слабкий попит спричинив зупинку виробництва багатьох моделей, зокрема компактного Fiat 500e, потужного Dodge Durango, Maserati GranTurismo/GranCabrio, Jeep Grand Cherokee та Fiat Panda.
Статистика продажів демонструє невтішні результати. У США продажі Jeep за перші три квартали знизилися на 8%, Ram і Dodge втратили 24%, а Chrysler впав на 21%. Alfa Romeo, попри випуск нової моделі Tonale, зазнав падіння продажів на 10%.
У вересні Національна рада дилерів Stellantis у США звернулася до Тавареса з відкритим листом, звинувативши його у значному занепаді брендів Jeep, Ram, Dodge і Chrysler. У листі йшлося про зниження частки ринку, падіння вартості акцій, закриття заводів, скорочення працівників і численні судові позови. Також зазначалося, що дилерська мережа компанії опинилася у критичному стані.
Перед відставкою Таварес заявляв, що бренди, які стикаються з труднощами, мають кілька років, щоб відновитися, або їх чекають жорсткі рішення, такі як продаж. Однак Stellantis запевнила, що всі 14 брендів забезпечені фінансуванням до 2026 року, що надає певний час для відновлення таких марок, як Lancia і Chrysler.
Відставка Тавареса відбулася на тлі інших кадрових змін у компанії. Два місяці тому Санто Фічілі став генеральним директором Maserati та Alfa Romeo, замінивши Давіде Грассо і Жан-Філіпа Імпарато. Імпарато, своєю чергою, був призначений головним операційним директором європейського підрозділу Stellantis і керівником комерційного напряму Pro One.