Електромобіль Smart #2: нова ера для міських автомобілів на спільній платформі
Європейський керівник компанії Smart заявив, що наступник електричного Fortwo може отримати зелене світло вже найближчими місяцями. Проте, для отримання схвалення, необхідно довести його прибутковість.
Fortwo, перша модель компанії і один з найменших автомобілів, що продавалися в Європі, припинила виробництво після 26 років без негайного наступника. Однак генеральний директор Smart Europe Дірк Адельманн підтвердив, що зараз ведеться робота над електричною заміною.
"Ми працюємо над цим", сказав він в інтерв'ю Autocar. "Виробництво нинішнього Fortwo завершилося два місяці тому. Було б чудово мати прямого наступника – у нас його немає, але ми над цим працюємо."
Він зазначив важливість розробки нового компактного міського автомобіля, особливо для європейського ринку: "не лише в Європі, але й зокрема для Європи, тому було б логічно вивести його на ринок."
Вже існують пропозиції щодо міського автомобіля, що називається "Проект 2" і, ймовірно, отримає назву #2 у виробництві. Адельманн пояснив, що номер 2 був зарезервований "навмисно", оскільки це "іконічний номер" для бренду і повинен використовуватися для наступника Fortwo.
З розширенням лінійки Smart, за словами Адельманна, з'явиться схема, де непарні номери будуть використовуватися для позашляховиків та купе-позашляховиків, а парні номери для інших продуктів.
Проте, важливіше за визначення форми і стилю електромобіля – це забезпечення його прибутковості, і для цього Smart шукає партнерську компанію, з якою можна поділитися витратами на розробку та виробництво.
"Сегмент міських автомобілів не великий у Європі; найкращий рік для Fortwo був близько 100 000 одиниць, і цього недостатньо для обґрунтування платформи", сказав Адельманн.
"Якщо ви поділитеся цією платформою з партнерами – ми все ще на стадії оцінки – то можна розподілити інвестиційні витрати та виробничий майданчик, і це починає мати сенс.
"Останнє, що ми хочемо зробити – це виробляти автомобіль, на якому ніхто не заробляє гроші, тому що такий автомобіль не буде довговічним.
"Ми хочемо мати позитивний бізнесовий випадок для нас, для наших дилерів і, врешті-решт, для наших клієнтів."
Smart на 50% належить китайській компанії Geely, яка володіє низкою автомобільних брендів різних розмірів та сегментів. Поки що не зрозуміло, чи один з цих брендів стане партнером для міського автомобіля Smart, але найближчим аналогом до оригінального Fortwo за розміром серед портфоліо Geely здається Geometry Panda – триметровий міський електромобіль з чотирма сидіннями та запасом ходу 124 милі.