Завершення циклу для всіх моделей Jaguar, крім F-Pace
Минуло понад три роки з моменту оголошення стратегії "Reimagine" від Jaguar Land Rover, яка спрямована на електрифікацію. Найбільше обговорення викликало рішення зробити Jaguar виключно електричним брендом до 2025 року. Зараз ми маємо нове повідомлення від представника JLR в інтерв'ю для Automotive News Europe: до кінця року буде знято з виробництва шість моделей.
Під припинення виробництва підпадають моделі XE, XF седан, XF універсал, F-Type, E-Pace та I-Pace. Спочатку Jaguar обіцяв, що електричний позашляховик залишиться на ринку разом з новими електромобілями. Однак, компанія змінила своє рішення і торік оголосила, що I-Pace також зникне з асортименту разом з бензиновими авто.
Чому таке прискорення? Генеральний директор Jaguar Адріан Марделл пояснив інвесторам, що ці шість моделей майже не приносять прибутку, маючи "прибутковість, близьку до нуля". Він навіть назвав їх "менш цінними" продуктами. Керівники були чесними з інвесторами, заявивши, що "жоден з цих автомобілів не приносив нам грошей". Останній F-Type вже виготовлено.
Асортимент Jaguar буде скорочено до однієї моделі. Лише F-Pace залишиться, але й його дні також лічені, враховуючи стратегію повної електрифікації. Пізніше цього року буде представлено концепт-кар, який передбачатиме нову еру електромобілів з гран-турером, що коштуватиме понад £100,000 (близько $130,000 за поточним курсом). Також розробляється великий позашляховик.
JLR просуває Jaguar у преміум-сегмент, орієнтуючись на автомобілі з нижчими обсягами виробництва, але вищим прибутком, прагнучи конкурувати з Bentley. Проте головна різниця між цими двома британськими брендами в тому, що марка групи VW продовжуватиме продавати автомобілі з ДВЗ у наступному десятилітті. Початковий план повного переходу на електромобілі до 2030 року було нещодавно відтерміновано на три роки.
Компанія Tata Motors, власник JLR, планує, щоб оновлений бренд Jaguar продавав менше 50,000 автомобілів щорічно. Усі майбутні моделі будуть побудовані на довгобазовій платформі JEA для електромобілів, розробленій спеціально для Jaguar. Очікується, що нові електромобілі матимуть заднє кермове управління, повний привід та можливість швидкої зарядки.
Нова дизайнерська мова, зосереджена на мінімалізмі, має зробити нові моделі абсолютно несхожими на поточні авто з ДВЗ. За даними журналу Autocar, знаменита емблема стрибаючого кота, ймовірно, зникне, поступившись місцем напису "Jaguar", як це роблять багато інших автовиробників сьогодні.
Jaguar робить значний крок, повністю переходячи на електромобілі, тоді як інші виробники обережні у впровадженні подібних стратегій. Відмова від двигунів внутрішнього згоряння і свідоме рішення продавати менше автомобілів при значному підвищенні цін мають на меті ребрендування Jaguar як конкурента Bentley.
Час покаже, чи виявиться ця стратегія успішною, зважаючи на радикальні зміни, які переживає Jaguar, щоб увійти в дедалі більш конкурентний сегмент висококласних електромобілів.