Можливе передчасне закриття Audi Q8 E-tron через зниження попиту
Audi розглядає можливість припинення виробництва електричного позашляховика Q8 E-tron раніше запланованого, оскільки обговорює закриття заводу в Брюсселі, Бельгія.
Audi Q8 E-tron, спочатку відомий як 'E-tron', почав вироблятися у 2018 році як перший серійний електромобіль компанії. У 2022 році він зазнав значних змін, включаючи нову назву, оновлений дизайн і потужнішу батарею.
Планувалося, що виробництво триватиме до середини десятиліття, як флагманської моделі лінійки електричних позашляховиків, яка включає менший Q4 E-tron і середній Q6 E-tron.
Проте Audi заявляє, що "глобальне зниження замовлень у сегменті електричних розкішних автомобілів" загрожує життєздатності Q8 E-tron. Компанія оголосила про плани реструктуризації заводу в Брюсселі, де виробляють цей автомобіль.
Відповідно до бельгійського законодавства, Audi має провести консультації з радою робітників та іншими соціальними партнерами, щоб обговорити можливі альтернативи припиненню виробництва, але зазначає, що "припинення діяльності" є реальним варіантом.
Audi підкреслює, що зниження попиту на Q8 E-tron є специфічним для цього сегмента і не впливає на інші електромобілі компанії.
Компанія зазначає, що розширення нових моделей на платформі Premium Platform Electric, включаючи новий Q6 E-tron, є одним з факторів, що знижують популярність Q8 E-tron, який базується на адаптованій версії платформи MQB від VW Group.
Аналогічний за розмірами, але з двигуном внутрішнього згоряння Audi Q8, виробляється в Братиславі, Словаччина, і не підпадає під оголошення.
Хоча Audi не надала даних про продажі, завод у Брюсселі виробив лише 53,555 екземплярів Q8 E-tron та його версії Sportback у 2023 році, що становить приблизно половину кількості Q4 E-tron, виготовлених у Цвікау, Німеччина.
Audi також стикається з довготривалими структурними викликами на заводі в Брюсселі: його розташування поблизу центру міста ускладнює реструктуризацію, а також є більші логістичні витрати на доставки та відвантаження порівняно з іншими заводами, розташованими за межами міст.
Компанія визнає можливість скорочення робочих місць, але обіцяє обговорити рішення для працівників в рамках консультаційного процесу.
Волькер Германн, генеральний директор Audi Brussels, зазначив: "Оголошення про наміри не означає, що рішення вже прийняте. Проте ця новина була дуже глибоко відчутна працівниками у Брюсселі і мною також.
"Прозорий та конструктивний діалог важливий у процесі, який буде слідувати. Ми врахуємо всі точки зору."