Євросоюз офіційно скасував заборону на продаж нових автомобілів з ДВЗ у 2035 році
Замість цього Єврокомісія запропонувала нові правила, які значно пом’якшують вимоги для автовиробників.
Згідно з новою пропозицією, автовиробники повинні будуть скоротити викиди CO₂ нових автомобілів на 90% до 2035 року порівняно з рівнями 2021 року замість повного «нульового» стандарту. При цьому залишкові 10% шкідливих викидів можуть бути компенсовані за рахунок використання низьковуглецевої сталі, синтетичного або біопалива.
Зміни дозволяють продовжувати виробництво та продаж автомобілів з традиційними двигунами, зокрема гібридних, plug-in гібридних та з ДВЗ, що раніше були під забороною. Також передбачено стимулювання виробництва електромобілів малого класу та інших більш екологічних технологій.
Рішення було прийняте під тиском автовиробників та урядів деяких країн ЄС, які виступали за більшу гнучкість через проблеми з інфраструктурою, високі витрати на електричні автомобілі та жорстку глобальну конкуренцію.
Критики цього кроку, включно з екологічними організаціями та частиною автовиробників, вважають, що послаблення стандартів може підривати зусилля ЄС щодо скорочення викидів і сповільнити перехід на чисті технології.
Нові правила ще повинні бути остаточно затверджені Європейським парламентом і урядами країн-членів ЄС, перш ніж вони стануть чинними.