
Alpine A390: спортивний електрокар, який зламав власні канони

Успіхи спортивного підрозділу Renault не спадають: після гучного дебюту електричного хетчбека A290, Alpine побила власний рекорд продажів у 2024 році — вже четвертий рік поспіль. Цього разу бренд виходить на нову арену, випустивши модель з кузовом, який самі вони називають «спортивним фастбеком». Тобто це фактично кросовер, але з купеподібною лінією даху та зухвалою зовнішністю.
Перший натяк на новинку з’явився ще восени минулого року у вигляді концепту A390_β. Тепер прототип перетворився на серійну модель — Alpine A390. Вона базується на знайомій платформі AmpR Medium, яку Renault застосовує у Megane E-Tech Electric і Scenic E-Tech, а Nissan — у своєму кросовері Ariya. Проте Alpine запевняє: A390 не просто спортивний зовні — це найдинамічніша модель на цій архітектурі. Потужність — навіть вища, ніж у Ariya Nismo. Подробиці — трохи згодом.
A390 отримав значно агресивніший дизайн, ніж його "платформенні родичі". Як і в Megane, ручки задніх дверей інтегровані в задні стійки, що створює ілюзію купе. У базі авто оснащується 20-дюймовими дисками, але доступні й 21-дюймові, якщо ви готові пожертвувати кількома десятками кілометрів запасу ходу заради ефектнішого вигляду. Шини для моделі створені компанією Michelin спеціально для неї — як у літньому, так і в універсальному виконанні.
Хоча SUV і не найемоційніший формат, інженери Alpine постаралися надати йому характеру. У передньому бампері — оригінальні трикутні отвори з 12 світлодіодами в кожному, а основна оптика зберегла футуристичний вигляд концепту. Задня частина повторює геометрію трикутника — у поглибленнях під вузькою світловою смугою, що перетинається підсвіченим логотипом.
Передній спліттер, активні повітрозабірники й скромне заднє антикрило натякають: перед нами не просто міський електромобіль, а справжній драйверський автомобіль. Французький прапорець на задніх стійках вказує на місце виробництва — це завод у Дьєппі, на півночі Франції. Капот має характерний центральний "хребет", який переходить у аеродинамічний елемент, що спрямовує повітря під авто.
Усередині ж — добре знайомий стиль Renault. Панель приладів включає цифровий кластер на 12,3 дюйма і вертикальний 12-дюймовий мультимедійний екран. Приємно, що Alpine не відмовилась від фізичних кнопок — вони зручно розташовані під дисплеєм, як у Scenic чи Megane.
Alpine A390 оснащено акумулятором ємністю 89 кВт·год. На одному заряді авто здатне проїхати до 555 км (за WLTP) з 20-дюймовими дисками. Варіант із 21-дюймовими колесами дає трохи менше — 520 км. Батарея підтримує швидке DC-заряджання до 190 кВт — від 15% до 80% за 25 хвилин.
Офіційний старт продажів A390 заплановано на 2026 рік. Але на ринку Північної Америки його не буде. Alpine планує вийти на цей ринок пізніше — з більшими авто. Ходять чутки, що наступник A110 також отримає електричну трансформацію і практичніший формат 2+2. Є надія, що разом із ним повернеться і легендарне ім’я A310, яке не використовували з початку 1980-х.