
Cupra: іспанський бренд Volkswagen, який готується підкорити США

Серед усіх брендів, що входять до складу Volkswagen Group, саме Cupra демонструє стабільне зростання глобальних продажів протягом останніх шести років. Вона відокремилася від Seat у 2018 році, стартувавши зі спортивної версії кросовера Ateca. Перший рік самостійної діяльності приніс скромний результат — 14 400 проданих автомобілів, що складало близько п’ятої частини продажів звичайного Seat Ateca.
Однак із розширенням модельного ряду бренд почав стрімко набирати оберти. Хоча перші моделі на кшталт Cupra Leon були вдосконаленими версіями існуючих Seat, справжнє самостійне обличчя Cupra знайшла з випуском Formentor — компактного кросовера, який не мав двійника у лінійці Seat. Згодом до портфоліо додалися електрокари Born і Tavascan та компактний SUV Terramar. Зараз у лінійці вже сім моделей, серед яких чотири є повністю оригінальними розробками. У 2024 році Cupra досягла рекордних продажів — 248 100 машин, що в понад 17 разів перевищує результат шести років тому.
"Мене часто запитують, у чому секрет успіху Cupra серед молодих брендів", — розповідає Вейн Гріффітс, який раніше очолював компанію. — "Нашою перевагою стали готові виробничі потужності та дилерська мережа".
На відміну від інших нових брендів, таких як Rivian чи Lucid, яким довелося створювати заводи і канали продажів із нуля, Cupra скористалася виробничою базою Seat і можливостями Volkswagen Group для виходу на ринки Європи, Австралії та Мексики. Вихід на ринок США передбачає використання аналогічного підходу — випуск машин на заводах Volkswagen у Північній Америці та створення власної дилерської мережі.
Щодо моделей для США, Гріффітс підкреслює необхідність більшого SUV і електричної моделі. "Я мрію створити Dark Rebel — повністю електричний спортивний автомобіль, який міг би стати яскравим символом бренду", — додає він. Проте зараз Cupra зосереджена на моделях, здатних забезпечити значні обсяги продажів, а не на нішевих проєктах. Бренд прагне зайняти позицію між Volkswagen і Audi, поєднуючи емоційний дизайн і спортивний характер із ціною, що балансуватиме між масовим і преміальним сегментами.
Cupra обрала для США традиційну модель продажів через дилерів, на відміну від прямого продажу, який використовують деякі молоді бренди, включаючи Scout. Старт планується в ключових регіонах — на Східному та Західному узбережжях, а також у південних штатах. У перший рік після дебюту на ринку мають з’явитися дві моделі, а через кілька років Cupra розраховує досягти обсягу продажів у США близько 100 000 автомобілів щорічно.
"Стратегія має бути бездоганною вже на початку", — зазначає Роббі ДеГрафф, менеджер із дослідження продуктів та споживачів у компанії AutoPacific. — "Особливо з огляду на те, що бренд у США практично невідомий".