Глава Ford: «Мита неминуче призведуть до зростання цін»

Глава Ford: «Мита неминуче призведуть до зростання цін»
Авто Новини

На початку тижня адміністрація Трампа анонсувала 25-відсоткове мито на імпорт з Мексики та Канади, проте згодом це рішення було скасовано. Через місяць питання знову розглядатиметься, а фінансові експерти одностайно прогнозують значні наслідки для різних секторів економіки США у разі запровадження мит.

Виступаючи під час обговорення фінансових підсумків Ford за четвертий квартал 2024 року, генеральний директор компанії Джим Фарлі наголосив, що підтримує цю точку зору. За його словами, короткочасне введення мит Ford зміг би витримати без значних труднощів, але їхнє тривале застосування кардинально змінило б ситуацію.

«Якщо 25-відсоткові мита на товари з Канади та Мексики діятимуть довго, це матиме руйнівний ефект для галузі. Мільярдні втрати прибутку, негативний вплив на робочі місця в США та порушення всієї вартості виробничого ланцюга – усе це стане реальністю, – заявив Фарлі. – До того ж, це неминуче призведе до підвищення цін для покупців».

Його слова пролунали на тлі оприлюднення фінансових результатів Ford за 2024 рік: компанія повідомила про зростання річного доходу до 185 мільярдів доларів, а чистий прибуток склав 5,9 мільярда. Фарлі особливо відзначив успіх комерційного напряму Ford Pro та перспективність ринку компактних фургонів і пікапів, зокрема моделі Maverick.

Можливе введення мит може значно вдарити по цьому сегменту, адже Maverick виробляється в Мексиці, а сам Ford, як і більшість американських автокомпаній, залежить від глобального ланцюга постачання, який формувався майже століття. Попри це, Фарлі висловлює надію на сприятливий розвиток подій.

«Наші переговори у Вашингтоні з адміністрацією Трампа та конгресменами дають підстави вважати, що вони прагнуть зміцнити американську автомобільну промисловість, а не послабити її, – зазначив він. – Саме на це ми й розраховуємо».

Питання мит підіймається в умовах невизначеності щодо подальшої політики нової адміністрації у сфері екологічних норм та електрифікації транспорту. Крім того, на ринку зростає конкуренція з боку Китаю, який, за словами Фарлі, виробляє справді якісні автомобілі – він особисто переконався в цьому під час тест-драйву. Втім, попри всі виклики, очільник Ford наголошує, що компанія контролює свою долю.

«Часи змін завжди сповнені викликів, але ми самі визначаємо власний шлях», – підсумував він.