Volkswagen побоюється гігантського штрафу за перевищення викидів

Volkswagen побоюється гігантського штрафу за перевищення викидів
Авто Новини

Хоча автогігант залишив скандал Dieselgate у минулому, перед ним досі стоять серйозні виклики. До 2025 року Європейський Союз знижує граничні норми CO₂ на 15% порівняно з рівнем 2021 року. За кожен грам перевищення цієї норми виробники сплачуватимуть €95 ($98). Сума може здатися незначною, але штраф стосується кожного проданого автомобіля, а для такого велетня, як VW, це означає мільярдні витрати.

За інформацією Bloomberg, Рольф Воллер, керівник казначейства і відділу інвесторських зв'язків Volkswagen, повідомив аналітикам, що компанія готується до величезного штрафу в кінці року. Згідно з прогнозами, VW Group може сплатити близько €1,5 мільярда ($1,56 мільярда) за невиконання норм викидів. Для порівняння, витрати на Dieselgate до 2020 року становили €31,3 мільярда ($32,7 мільярда).

Що можуть зробити Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche та інші бренди групи, щоб уникнути такого удару? Один із шляхів — нарощувати продажі електромобілів і гібридів, які заряджаються від мережі. Це може компенсувати високі показники викидів від автомобілів із ДВЗ і знизити середню кількість CO₂ на весь автопарк.

Ще один варіант — співпраця з "зеленішими" брендами. Автовиробники можуть об'єднуватися для досягнення суворіших екологічних стандартів ЄС. Наприклад, Toyota, Stellantis, Ford, Mazda та Subaru вже співпрацюють із Tesla, а Mercedes об'єднала зусилля з Volvo і Polestar. Купівля квот на викиди також може бути економічно вигіднішою, ніж сплата штрафів. У цій ситуації Tesla, що спеціалізується виключно на електрокарах, отримує найбільшу вигоду.

Раніше керівник Renault Лука де Мео попереджав, що автовиробники в ЄС можуть зіткнутися зі штрафами на суму до €15 мільярдів ($15,6 мільярда). Водночас, за оцінкою Barclays Bank, ця сума буде меншою, але все одно перевищить €10 мільярдів ($10,4 мільярда). Спроби автовиробників домогтися послаблення екологічних вимог на 2025 рік успіху не принесли.

Дані за 2024 рік, опубліковані Європейською асоціацією виробників автомобілів (ACEA), свідчать про складну ситуацію. Частка електромобілів на ринку становила лише 13,6%, що на 1% менше, ніж у 2023 році. Продажі гібридів із зарядкою від мережі знизилися до 7,1% із попередніх 7,7%. У самому VW Group поставки електрокарів зменшилися на 5,2%, досягнувши 447 900 одиниць.

Дивлячись у майбутнє, автогалузь Європи стикається з новими випробуваннями. У період із 2030 по 2034 роки граничні норми викидів знову посиляться, а з 2035 року в ЄС планують ввести повну заборону на продаж автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Хоча синтетичне паливо може стати винятком, його широке впровадження до цього часу виглядає малоймовірним.