Mercedes визнає: гігантські екрани не гарантують розкоші

Mercedes визнає: гігантські екрани не гарантують розкоші
Авто Новини

У недавньому інтерв’ю для ABC News керівник дизайну Mercedes, Горден Вагенер, зазначив, що надмірне використання великих дисплеїв не створює справжню розкіш, а програмне забезпечення потребує суттєвих удосконалень.

Колись розкіш визначалася перш за все високоякісними матеріалами, ретельністю збірки та потужними двигунами, що були привілеєм флагманських моделей. У 2025 році виробники преміум-класу змагаються, пропонуючи величезні екрани, інноваційне ПЗ та інші технологічні новинки. Проте Mercedes підкреслює, що справжній автомобіль розкішного сегменту повинен дивувати не лише розмірами екранів.

Вагенер відзначив, що вже не є новинкою встановлення великої кількості дисплеїв: «Сьогодні кожен автомобіль оснащений великим екраном». Це зауваження має особливе значення, адже раніше компанія зробила фурор із своїм 56-дюймовим тридисплейним «Hyperscreen» у моделях EQS.

За його словами, щоб зберегти статус бренду, Mercedes має розвиватися в інших напрямках: «Нам потрібно створювати розкіш, що перевищує просту демонстрацію технологій. Саме тому я наголошую на майстерності виконання та витонченості. Ми приділяємо велику увагу тому, щоб наші автомобілі були досконалішими». Вагенер також визнав, що питання програмного забезпечення, яке підтримує великі екрани, все ще залишає бажати кращого: «Коли у вас є великий екран, очікуєш побачити на ньому якісний і цікавий контент. Ми працюємо над тим, щоб зробити вміст більш спеціалізованим і захоплюючим.»

Попри це, концепція Hyperscreen залишається актуальною. У 2026 році модель S-Class отримає оновлення в середині життєвого циклу з «значним покращенням», включаючи запозичення компоновки екранів із EQS. Нинішня модель уже оснащена великим центральним дисплеєм, проте компанія зі Штутгарту прагне гармонізувати свої бензинові автомобілі з флагманським електромобілем.

Надмірне використання екранів створює низку проблем: панелі приладів стають «магнітами» для відбитків пальців, товсті рамки дисплеїв порушують загальну естетику, а фізичні перемикачі часто витісняються сенсорними інтерфейсами, що не завжди зручні для користувачів. Крім того, надмірне застосування підсвічування може перетворити салон розкішного автомобіля на нічний клуб у стилі 90-х.

На запитання про можливості штучного інтелекту у створенні дизайну, Вагенер відповів відверто: «Зараз із ШІ виходить майже 99% невдалих рішень». Проте він впевнений, що технологія невпинно розвивається, і через десять років більшість дизайнерських завдань виконуватиметься ШІ, що зробить роль традиційних дизайнерів менш актуальною: «Я вважаю, що через 10 років основну частину дизайну забезпечуватиме ШІ, а мій наступник стане машиною, що буде значно ефективнішою за мою зарплату».